söndag 20 januari 2013

Vintrig våningstårta

Min mamma älskar våningstårtor och även om de ser ut som bröllopstårtor så har jag gjort våningstårtor till hennes fester och födelsedagar, så även den här gången =)

I år blev den kanske lite för bröllopsaktig eftersom jag valde att göra den vitt på vitt, jag tycker att det är något visst med en vit tårta med vita detaljer och lite skimmer. glittret syns inte så bra på bilderna men varje blomma är borstad med pärlemoskimmer för att det ska se lite extra lyxigt ut.

Den här tårtan består av:
Saftiga vaniljbottnar
Vitchokladmousse
Hallonmousse
Rårörda hallon 

Den är täckt och dekorerad med sockerpasta.







5 kommentarer:

  1. Så stilrent och vacker tårta.Den kombon ska ja ha i sonens födelsedags tårta.fast ja tänkte köra med hallonmousse i och färska hallon istället för rårörda.Hoppas du skriver upp receptet på vitchokladen.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack fina Simone!
      Den kombinationen är ju oslagbar! Min absoluta favorit ;)
      Jag får leta fram receptet och publicera, jag har varit lite dålig på att skriva ner recepten på min sida ett tag...

      Radera
  2. Rosen är ju makalöst vacker! Ja hela tårtan för den delen:)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack snälla Ann-Sofie!
      Jag blir alltid så glad över dina kommentarer <3
      Kram

      Radera
  3. Hi Nellie, just stopping by to say how delightful your blog is. Thanks so much for sharing. I have recently found your blog and am now following you, and will visit often. Please stop by my blog and perhaps you would like to follow me also. Have a wonderful day. Hugs, Chris
    http://chelencarter-retiredandlovingit.blogspot.ca/

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...